9 oktober 2007

Med solen i ögonen och kinesisk bulle

Idag känns det som om jag haft sol i ögonen hela dagen! Det har varit helt molnfritt och solen har stått liksom halvvägs upp på himlen, precis lagom för att skina rakt in i ögonen på folk. På stan, på bussen, på tåget, överallt har den hittat mig idag!

På vägen hem idag stannade jag till vid Hötorget, för att handla lite stuff på en av de där affärerna som säljer asiatiska livsmedel (Omi Food). Vid kassan fick jag syn på en sorts kinesiska bullar med olika fyllningar, och eftersom jag var superhungrig så köpte jag förstås en. Den var riktigt god... tror jag... eller så var jag bara hungrig! Den var alldeles vit och ganska degig, med en söt fyllning av röda bönor. Som en kinesisk pirog helt enkelt, men jag har ingen aning om vad den kallas. Det stod bara "bulle"... ^__^

Inga kommentarer: